Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

fredag 17. januar 2014

ITALIENSK AFTEN

Istedet for bare å slite sofaen, er jeg glad for å motta invitasjoner som gjør at jeg kommer ut. Etter å navigert BVG er det jo håndterlig å finne frem i Oslos kollektivnett, og det som en gang var de vestlige forstadsbaner (trikken). (Jada, det er en grunn til at jeg tar med metrokartet over Oslo).

Svært hyggelig lag med halvparten av FOPS tilstede. Verten hadde hjemmelagd focaccia og pesto og avsluttet med den beste Tiramisu'en jeg har fått innenfor eller utenfor Italia, med tilhørende Marsala Superiore!
Selskapet var allerede godt i gang med en Amarone ved min ankomst, og det fulgte Barbaresco'er slag i slag..
Den enda mer nyankomne B forlangte å få et system i smakingen og ville gjerne arrangere flaskene geografisk fra Nord til Sør, (fra Valpolicella til Campagnia og Puglia (Salento) og det var tildels moro når han for 7. gang spurte P, "Men Kor E denna flaska fra?" og P svarte: "Italia". sant nok
Og E stilte et enda mer relevant spørsmål - "Men no veit vi kor den e fra, men ka smake den?" Burde vi kanskje finne ut av på en vinsmaking. 
Tusen takk til vertskapet, jeg trenger trening for å kunne ta hull på de Amaronene som nå venter i skapet - det er fortsatt kraftig kost for slimhinner i munn og svelg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar